Kattints az EMKA blogra, az Erdélyi Magyarokért Közhasznú Alapítvány hivatalos blogjára!

Friss hírek és képes beszámolók akciónkról, aktuális eseményeinkről, leírások az általunk szervezett eseményekről és sok-sok egyéb érdekesség.

Faragó János

UTAZÁSOK KIRÁNDULÁSOK STUDIOJA

Információ

UTAZÁSOK  KIRÁNDULÁSOK STUDIOJA

Akik szeretnek utazni, utazásról beszélni, írni róla, azoknak itt a helyük .. regizz MOST :)

Tagok: 27
Utolsó aktivitás: Dec 3, 2014

Erdélyi kirándulás .. sokadik :)

Bevezetőül annyit írnék, hogy biztatok mindenkit Erdély,Székelyföld népszerűsítésére,kirándulások látogatások -akár csak pár sorban való- leírására .. Egy barangolás leírását feltöltök , kedvcsinálónak, mézes-madzagnak, mert hiszen sokan vagyunk itt a lapon Magyarországi Magyarok, s biztatok is mindenkit ,aki teheti menjen nézzen szét, kiránduljon,barangoljon,szerezzen barátokat ... ERDÉLYBEN !

Erdély a szívem csücske, mint ahogy Vajdaság,Felvidék,Muraköz,Burgenland /Őrvidék/,s Kárpátalja is, bár ott az utóbbi részen /sajnos/ még soha nem voltam !

Az egész dolog még tavaly,2009-ben kezdődött, egy valóban verőfényes gyönyörű reggelen, úgy 7 óra tájékán, Sutivanban, Bracs-szigeten Horvátországban -ahol nyaraltunk !
Mint a többi reggelen is, kiültük kávézni, na meg az élet nagy dolgait megvitatni a grill teraszra, mert hát mit ér a nyaralás, ha egy csepp politikát se tesz bele az ember !

A kissebség /ahogy Miska ecsém nevezi a Vajdasági srácokat/ már túl volt az első páleszen, s tán többet nem is ittak az nap :) azt hiszem :) , .. nos szóba jött Erdély, és hogy Ők még nem járták azt a területet ..
Szabadkai /Subotica/ Kanizsai / Kanjiža/ srácokról,házaspárokról van szó !
Echte Szerbek Ők, mint nevük is mutatja: Éva, Erzsébet, Tibor, Zoltán,Károly .. stb :) tán ezért is érdeklődtek Erdély iránt .. szóval felvetődött, hogy pár napra elmehetnénk .. körülnézni, túrázni, Erdélyt látni !

Én adtam az „infot”, mesélgettem amit tudok, emlegettem ami szép ,dicsértem amit lehet, s erősen ajánlgattam a kisbuszom, a feladat végrehajtásához, merthogy gazdasági válság van, s minden munkát meg kell fogni ... :)

Nos a lényeg, hogy idén májusban elindultunk,hosszabb szervezés után,a 4 szegedi,és 10 vajdasági Magyarból álló különítményként, mondhatnám -felidézve Szegedi jeles barátom jelzőjét, Szilveszter szavait - FEGYENC JÁRAT :) , ahogy Ő fogalmazta a menetet,
/mivelhogy a lekváros bukta, mustáros mákos dinnye evését ,a buszon kívülre akkreditáltam/

Elindultunk Szeged városából, ahová a Vajdaságiak kocsikkal átjöttek, reggel 06-kor közép Erdély, Székelyföld felé, tele várakozással,némi izgalommal az ismeretlen új látnivalók felé /ha szabad helyettük fogalmaznom/ .

Szeged- Berettyóújfalu - Ártánd – Nagyvárad Királyhágó útvonal, .. az első megállónk, hogy kicsit körülnézzünk az Erdély kapujaként emlegetett magaslaton .
Következő menet szálláshelyünkig, ahol is elfoglaltuk a falutúrizmus keretein belül kapott magánházak, s panzio szobáit, majd irány Cluj Napoca .. ami nekünk nemes egyszerűséggel Kolozsvár!

Kolozsvárra beérve a Bulevardul Eloirol-on beautóztunk a Főtérre, / Piaţa Unirii, - Funar nyomán/ Egyesülés tere, ahol Marianna, egy netlogos,internetes barátom várt ismeretlenül bennünket, s mutatta a csapatnak amit lehetett,amire idő volt … természetesen a Mátyás szobor most is jól el van dugva a turisták elől, igaz most nincs fel álványozva, mint 2-3 elmúlt év alatt, most egy féléve felemelték, s „kalitkába” zárták, hogy mindenki jól lássa ..
a kalitkát ! .. a szobrot véletlenül se !

Hunyadi ház ,Szt Mihály templom, Fellegvár … jó kis séta, köszönet Mariannak kedvességéért, s a gardedámkodásért ! Tündérból van a csaj ! Utazás vissza a szállásra ..
Másnap Go, vagy ahogy az orosz mondja pasli damoj .. Székelyföld - hiszen haza megyünk :) !

Rövidítek kissé, bár a történelmi neveket meg kell említsem!
Szóval irány Torda, majd Balavásárnál egy balos Kibéd, Szováta felé !
Parajdi sóbánya, ami „kötelező” látnivaló, … a nejem szerint szebb mint a párja, a Wieliczkai /Lengyelországi/ sóbánya, persze az - ízlések és pofonok szindróma ebben a véleményben is érvényes ..
Korond .. enyhe eső, enyhe butikolás, bár pár vásárfiát összeszedtünk
Farkaslaka, Tamási Áron síremléke, nyughelye !

Szálláshely elfoglalás : EDIT VENDÉGHÁZ .. ajánlom mindenkinek meleg szívvel, s felelősséggel, a weboldalamon meglelhető minden elérhetőség – olcsó,remek,bőséges kaja .. mi kell még ? ! :)
Edit meg egy másik tündér, innen Tündérországból … Erdély tele van egyébként is tündérekkel .. asszem ebben benne van amit mondani akarok az ottani ismerősökről :)
Késő délután utazás Székelyudvarhelyre, kis környezet-tanulmány, majd visszafele Szejkefürdő, Orbán Balázs sírja, s a székelykapusor megnézése !

Vacsora … hűűű, ami szem szájnak ingere, dugulásig .. s a végén még fánk !!
Itt említem meg, jelentem, végig az utunk során : Nem haltunk éhen ! Viszont 5 nap alatt 2 kilo plusz tapadt ránk , ... legalábbis úgy éreztem .. :)

Reggel, Székelyudvarhely, s Jóska /természetesen tündér Ő is, csak fiúból van :) / vezérletével a szoborpark megtekintése után Fenyéd fele , Csíkszereda az irányzék .. persze Homoród fürdőnél a Lobogó borvízkútnál egy megállást megejtettünk, de sajnálatomra, a kút egyenlőre le van bontva .. a panzio terjeszkedik, nagy építkezések vannak.. vajon vissza állítják-e a mindenki által szeretett borvízkutat?

Csíkszeredán buszos városnézés, majd Csíksomlyó a következő megálló .. mivel vasárnapi mise volt, a templomot meg se tudtuk közelíteni, nem hogy bemenjünk .. nosza addig hátul elbóklásztunk a borvízkútnál .. majd látogatás a templomban, s indulás tovább Madéfalva Emlékmű, ... Marosfő …
Marosfőn a forrás megtekintése után irány a Békási szoros, ahol olyan esőt kaptunk, hogy az egyórás sétát a kedves lelkes csapat 17 perc alatt teljesítette ! Világcsúcs, de igaz sokat nem is láttak .. sajnos !
Gyilkos tó következett a néznivalók sorában, ahol már nem esett a víz, de vizes volt minden, viszont megnéztük a tavat .. :)

A "fegyencjárat" hazafele, ill. a szálláshely felé vette az irányt, s Jóska meg mindannyiunk viccein kacarászva,vigyorogva, esetenként hahotázva ... a Libánon keresztül,Gyergyószentmiklóst elhagyva , de megnézve , a Zetelakai gáton át érkezés a szálláshelyre … Vacsora ! Hűűűű ….

Reggel búcsú .. no, nem a Csíksomlyói, … hanem a szállásadó Edit, és férje Feri-től való búcsúnak jött el az ideje ..
Bizton mondom, még a kishúgom sem adott olyan búcsú-puszit sose , mint Edit .. igaz nincs is kishugom, de ez mit sem von le az Edit puszija értékéből .. két baráttal megint több lett Erdélybe, .. Edit+Feri !

A visszaúton a Kolozsvár melletti szállásra, útba esik Szováta .. akkor hát nosza, nézzük meg a Medve tavat ! Megnéztük ….
Utazás tovább úgy 2 óra múlva , s mivel van időnk még elég ,irány Torockó ..

Hűűűű, mint a vacsora, .. mármint a hűűű … de a bevezető út Torockóra, az HŰŰŰ, hűűűű…

Basszus, ezektől a lik a likban,-amik amúgy is nagyon likasak-, lyuk lyuk hátán utaktól már elszokott a busz, s mindez még spékelve huplikkal,puklikkal, .. itt ott hepe, hupa, gödröcske, és szakadékocska olykor , na meg a sok mifene rajta, benne ....

szóval 8 km remek Sztráda Buru-tól ./mi buru Magyar neve? /
Hááát, .. no,ilyen út, így van .. jól van … viszont a Székelykő látványa minden kínt,zötyögést megér !
A múzeum, az egyedi sehol máshol nem látható építészeti stílus , ami itt Torockó –ban látható, nem csoda hogy ezen a „remek” úton át is idecsábítja a túristát !

Alvás , majd indulás haza, Szeged irányába .. megállás Kalotaszegen, Kőrösfőn, majd a határ közelében megcsodáltuk a kerti törpéket, a mese és valóság-figurákat, torz-szüleményeket, gipsz és betonszobrocskákat …
Szeged előtt, Algyő határában kései ebéd, vagy korai vacsora gyanánt ettünk egy finomat még, hogy éhesek ne maradjunk aznapra sem :)

Búcsúzás .. a csapat szétszéledt, s mindenki vitte magával az Erdélyi kirándulás élményeit, benyomásait .. remélem találkozunk még !

Beszélgető fórum

Ennek a személynek nincsenek még beszélgetései.

Üzenőfal

Szólj hozzá !

A hozzászóláshoz tagja kell hogy legyen a UTAZÁSOK KIRÁNDULÁSOK STUDIOJA –nak.

Hozzászólt Elekes Hajnal Magdolna Október 30, 2014, 10:02pm

Bura = Borrév

Most negyedik éve viszem az iskola tanulóit Torockóra. Kolozs megyében még járható, de már nem olyan veszélyes, aztán Fehér megyében (ALBA) kitűnő az út. Örülők, hogy tetszett Erdély!

Hozzászólt Trifoi Fazekas Izolda Február 23, 2012, 2:10pm

Észak Erdély is csodálatos!

Hozzászólt Csőregi Márton Január 21, 2011, 5:10pm
Kedves János.Szivesen válaszolok kérdésedre,ami Buru helysénév magyar elnevezését illeti.Tehát magyarul BORRÉV.Van másik Rév nevű helység is a Királyhágó előtt kell letérni jobbra Vadul Crisului magyarul KÖRÖSRÉV.A Sebes körös partján van és itt található a Zichi barlang melyet figyelmedbe ajánlok ha legközelebb arra jársz.A faluban van egy csempekályha gyár is ahol szép kályhacsempéket lehet venni.Én is kirándulásokat szervezek Erdélybe saját kisbuszommal lakóhelyemről Mórrol és környékéről.Lépéselőnyben vagyok másokkal mivel Erdélyben éltem 50 évet,minden zegét-zugát ismerem a torockói rosz úttól a Bucsint átszelő felujított szerpentinen keresztül a Szent Anna tó kanyargós útját egészen le a Törcsvári szorosig.Na és az ottani családi házunkat átalakítottuk 10-12 személy nyugodtan elfér.Ha valakit érdekelne,szivesen segítek akár útiterv elkészítésében akár szállás keresésben. Egyelőre ennyi,baráti üdv.Marci-bá.

Hogyan segíthetsz?

SWIFT/BIC: CIBHHUHB

Az adományozás adómentes.

Önkéntes munkával

Jelentkezz és írj az alapitvany@erdelyimagyarok.com email címre!